2012年10月5日金曜日

10月3日、大槌マスト2日目

Friday, October 5, 2012
October 3, 2012:  The Second Day of the Exhibition at Otsuchi MAST

2日目、この日は朝9:50から、ラジオ「おおづちさいがいエフエム」に
出演させていただきました。

On the second day, I was invited to appear on a radio program “Otsuchi Disaster FM” from 9:15AM.

テレビや、新聞、ラジオのおかげで、朝からたくさんの人がいらしてくださいました。
この日は約100人ほどの方が来場されました!
平日のマストでは、とってもすごいことだそうです。

There were many visitors from the morning by grace of TV, newspaper, and radio.
There were about 100 visitors on that day.
It was amazing for weekday MAST.


釜石保健所の方も毎日、会場のお手伝いをしてくださいます。
マスト1Fで、チラシを配布してくださっています。

Staffs from the Health Department of Kamaishi City came here every day to help me.
They were handing out leaflets on 1F of MAST.

岩手朝日テレビ、6:15~のニュースで、紹介されました!

The exhibition was introduced in the news of Iwate Asahi TV at 6:15!



今日は、お昼の休憩時に、大槌の町を少し案内していただきました。
大槌は、山と海に囲まれた町です。
写真で緑の草が生えているところすべて、以前は家がぎっしり建っていました。

I went short sightseeing in Otsuchi Town at today’s lunch break.
Otsuchi Town is surrounded by mountains and sea.
There were many houses in the area where the grass is growing in the past.

こんなに厚い水門が、津波でこのように壊れてしました。

Such a very thick flood-gate was destroyed by Tsunami.

震災から1年半経った今も、まだこのような状態です。
あまり、このような写真は掲載したくなかったのですが、同じ時間を過ごしている、
被災地から遠く離れたところにいる私たちのために、2枚だけ掲載させていただきました。

One and half year after the disaster, the town is still like this.
I don’t want to show such photos, but I post only two photos for ourselves who are living in faraway places from disaster area and sharing the same time.

0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。