2012年10月9日火曜日

10月5日 マスト

Tuesday, October 9, 2012
October 5, 2012:  At Otsuchi MAST


マスト開催4日目です。
この日はお天気がやっと良くなりました。

On the 4th day in MAST, the weather finally got better.

翌日開催される、シンポジウムに出席されるために、
どいかやさんがいらしてくださいました!
実はどいさん・・ちょっとしたハプニングがありました。
釜石に来るには、東京から新幹線で新花巻で降り、釜石線に乗り換えて、
釜石まで来ます。
その釜石線、新花巻駅は上りも下りも同じホームなのです。
気をつけないと反対方向に行ってしまいます。
どいさん・・反対方向に乗ってしまい、盛岡まで行ってしまわれました。
その後、予定より、1時間半遅れで、無事、釜石駅に到着されました。
どいさん、お疲れ様でした・・。

Ms. Kaya Doi came here to attend the symposium which will be held tomorrow.
As a matter of fact, she had a small accident.
When travelling to Kamaishi, take shinkansen from Tokyo to Shin-hanamaki and then transfer to Kamaishi Line.
Kamaishi Line uses the same platform in both directions at Shin-hanamaki Station, so people need to be careful not to go to opposite direction.
Doi-san took the train to opposite direction and arrived at Morioka Station.
After that, she safely arrived at Kamaishi Station 1.5 hours late.
Doi-san, you must be tired…

どいかやさん  Ms. Kaya Doi


会場の様子  Photo of the site


午前中、マスト1Fで餅まきがありました。
そのおかげで、たくさん来場してくださいました。

In the morning, scattering rice cake event was held on the 1st Floor of MAST.
Due to that, many people visited here.

0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。