2015年3月29日日曜日

3月27日、大槌町マスト会場 初日

March 27, 2015:  Opening at MAST in Otsuchi Town


大槌マスト会場 初日の朝。良い天気でした。

It was a fine morning for opening at MAST in Otsuchi Town.


ラーメン好きな、たかぎさんは、 朝からカップラーメンを食べていました。

Ms. Takagi was a Ramen Lover and she was eating a cup noodle since morning.


ホテル近くにバス停からバスに乗り、大槌マストへと向かいます。

We took a bus at the bus stop near the hotel and moved to MAST.


この日も海が、きらきらと輝いていました。
2011年3月11日以前ならば、純粋に美しい海だと思ったのに・・。

The surface of an ocean was sparkling in the sunshine.
I could purely think it was beautiful ocean when it was before March 11, 2011.


大槌マストに向かう途中。

On the way to MAST in Otsuchi Town.



マスト到着。

I arrived at MAST.


2Fマストホール前。

In front of MAST HALL on the 2nd Floor.


読売新聞に掲載していただきました。

The article about exhibition was appeared in Yomiuri Shimbun.


初日ということもあり、何社か取材にきてくださいました。
ケーブルテレビの方・・

As it was the opening day, several media companies came to gather information.
TV crew from Cable TV.


テレビ岩手の方・・

TV crew from TV Iwate


おおつち災害FMの方・・

The crew from Otsuchi Disaster FM radio station.


会場の様子です。

Photo of the site.




作家の たかぎなまこさん です。
たかぎさんの担当された絵の前で。

Ms. Namako Takagi, participating artist with her painting.


そして、参加作家の目羅健嗣さんから、たくさんのポストカードが届きました!
「名画猫パロディーシリーズ」のポストカード・・

And, many postcards were sent by Mr. Kenji Mera, participating artist!
Postcards of “Caricature of famous paintings with cats” in a series …


かわいい猫ちゃんのポストカード・・

Postcard of cute cats …


 今回、目羅さんが描かれた子たちの絵です。
目羅 さん、どうもありがとうございました!

A paintings by Mr. Mera.
Mera-san, thank you so much”


テレビ岩手「ニュースプラス1」の中で紹介されました。

The exhibition was introduced in “News Plus 1” in TV Iwate.





夜光バスで、たかぎなまこさんが帰られました。
みんなでお見送り。
たかぎさん、遠くまできてくださり、本当にありがとうございました!

Ms. Namako Takagi went home by an overnight bus.
We all saw off her.
Takagi-san, thank you very much for visiting me from a long distance!


0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。