2015年3月16日月曜日

3月15日命展3仙台会場2日目

March 15, 2015:  The 2nd Day in Sendai


朝日で目覚め、ガラス張りの窓の向こうに仙台の町が広がっていました。
トレンディードラマのような朝を迎えました。

I woke up in bright natural light.  I saw the view of Sendai City from the 
glass window.
It was the morning like a TV drama.



8時半までに会場に入らなければならないので、バタバタと支度をして、
マンションを出ました。
本当は、コーヒーをゆっくり飲んで行きたかったのですが・・残念。
超高級マンションの外観です。(写真に納まりきらない・・)

As I had to arrive in the site by 8:30, I rushed out of the apartment.
I wanted to enjoy coffee in a relaxed manner … too bad.
It’s an appearance of the luxury apartment (cannot show you the total 
appearance …)



命展3仙台会場2日目です。

It was the 2nd day in Sendai.



お昼近くなり、お客さんが増えてきました。
この日は、となりのホールで、ある専門学校の卒業式がありました。
その親御さんが立ち寄っていかれました。

Late morning, the number of visitors was increasing.
There was a commencement ceremony of a professional college at the hall 
next door.
Parents of those graduates visited here.




夜になり、山形から命展を観にいらした方がいらっしゃいました。
この方は、先日の石巻も来てくださいました。
遠くから、何回もきてくださり嬉しかったです。

At night, a visitor came from Yamagata.
She also visited the previous exhibition in Ishinomaki.
I was very happy to have such repeater from a long distance.




朝、マンションでコーヒーは飲めませんでしたが、会場の前にあるレストランの方が
閉店の時に、コーヒーの差し入れをしてくださいました。
心がほっくりしました。
一人マンションでコーヒーを飲むよりも、こっちのほうが嬉しかったです。

As I could not have a cup of coffee in the morning, a staff of the restaurant in front 
of exhibition site provided coffee at closing.
I was relaxed.
It was happier to have a cup of coffee here than drinking it alone in the apartment.


0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。