2015年3月30日月曜日

3月31日 釜石を出発します

March 31, 2015:  Leaving Kamaishi

今日も良い天気でした。
私は本当に雨が多いのですが、命展を始めるといつも晴れが多くなります。
動物たちのおかげでしょうか。

It was also fine day.
I am a rain bringer but I come the sun bringer during the exhibition.
It may be a miracle by animals.


9:01の花巻行きの電車に乗るため駅に向かいました。

I went to the station to take a train for Hanamaki at 9:01.


隣にある、三陸鉄道釜石駅を通ったらこんなかわいいものがありました!

When I went through Kamaishi Station of Sanriku Railways next door, I found such a cute thing!


まっしろなうさぎちゃん!むっくりしてて、かわいい!

A white bunny!  Fluffy and cute!


そして、猫のラグビー選手たち。
朝から一人で、何枚もこの子達の写真を撮っていて、かなり怪しかった
かもしれません。

And cat rugby players.
It looked suspicious to take many photos of them alone.


この顔はめ、やりたかったです・・。

I wanted to try to show my face there.


JR釜石線です。
この電車に乗りました。

JR Kamaishi Line.
I took this train.


釜石を出発・・こんな感じののどかな風景が続きます。

The train left Kamaishi Station … there was an idyllic scene.


各駅の看板が素敵です。
その土地の物語が看板に入っているようです。

Each sign of station was neat.
The stories of each place were expressed in those signs.






今日と明日は、命展はありません。
ちょっと、休憩。
そして、4月1日からは盛岡に行きます!

There will be no exhibition today and tomorrow.
I will take a break.
Then, I will be in Morioka from April 1!

0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。