2013年12月6日金曜日

NHK京都放送局 複製画展 3日目

The Third Day of the Exhibition of Reproduction Paintings at NHK Kyoto Branch

----------------------------------------

ブログの更新がとても遅れてしまいましたが、続きをお知らせします。
11月27日(水)、NHK京都放送局内ハートフルギャラリー展
3日目です。

I’m sorry for the delay in updating the blog.  I am telling you the next story.
On Wednesday, November 27, it was the third day at Heartful Gallery of NHK Kyoto Branch.

この日、命展のことがNHKで全国放送されました。
14:05から始まる「情報まるごと」という番組内です。
生放送で中継が入るため、朝から打ち合わせをされていました。

The exhibition was reported in the national TV broadcast program that day.
It was the program called “Joho Marugoto” at 14:05.
As it was a live program with live remote, staffs had a meeting in the morning.

命展をずっと応援してくださっている、キャスターの小野田さんが
命展を紹介してくださいます。

Ms. Onoda who was a newscaster and had been supporting the exhibition introduced the exhibition.

放送直前のリハーサル風景です。
私は後ろで、ドキドキして見ていました。

During a rehearsal.
I watched it in the back with excitement.

本番が始まり、小野田さんが、命展のことをしっかりと伝えて
くださいました。後ろで見ていて、とても嬉しかったです。
初めての全国放送。日本各地から、放送後に感想のメールを
いただきました。
今回の全国放送は、命展を応援してくださっている、全国のみなさん
からの声により、実現されました。
一つ一つの小さな想いも、たくさん集まれば、大きな想いとなり、
形になっていくことを、今回改めて実感しました。

On air started and Ms. Onoda surely introduced the exhibition.  I was very happy when I watched in the back.
It was the first national broadcast and I received comments by emails from various place in Japan after the program.
I really felt when many of each small thought is gathered, it will be a big thought to realize something.

放送後の会場の様子です。

Photo of the site after TV program.


もっと多くの方に届きますように・・そう祈りを込めて一日が終わりました。

Hope that the thought will be delivered to more and more people … the day ended with such prayerful thought.


0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。