2012年7月19日木曜日

7月6日大槌追加展 初日!

Thursday, July 19, 2012
July 6, 2012:  Opening of the additional exhibition in Otsuchi Town


ブログの更新が遅くなってしまいました。
いつも見てくださっているみなさん、すみません。

大槌町マストでの追加展、初日の様子です。
初日、参加作家さんのひらてるこさんが、会場にいらしてくださいました。
ひらさん、遠いところありがとうございました。
・・が、ひらさんの写真を撮り忘れました。すみません、ひらさん・・。

「小さな命展1」最後の展覧会場です。

 I’m sorry for the delay in updating my blog.

It was the opening day of the additional exhibition at MAST in Otsuchi Town.
Ms. Teruko Hira, participating artist, visited me.
Hira-san, thank you for coming all the way down from your place.
But … I forgot to take Hira-san’s photo.  I’m sorry, Hira-san …

Here is the site of exhibition of Precious Little Lives Lost in the Earthquake 1.




初日から、たくさんの人が来てくださいました。
小さな命展のポスターを見たという方、
買い物にきて開催を知った方、
岩手沿岸のお申し込みいただいた飼い主さん、
盛岡展のときにいらしてくれた方もまた観に来てくださいました。
そして、「小さな命展2」にお申し込みいただいた飼い主さんも、
何人かいらしてくださいました。
なんだか、最後の展覧会は、終わりであり、始まりである・・
そんなことを感じる空間でした。

Many people visited there from the first day including people who saw the poster of the exhibition and/or recognized the exhibition when they came MAST for shopping.  Pet owners who came from coast side of Iwate and asked for drawing their lost pets and visitors of the exhibition in Morioka also visited us.
Some of pet owners who asked for drawing their lost pets for the exhibition 2 visited us, too.
I felt that the last exhibition was the end but also the beginning.


0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。