2015年4月8日水曜日

4月4日 盛岡会場3日目

April 4, 2015:  The 3rd Day in Morioka

更新遅くなりました。
4月4日、盛岡会場3日目のことです。

I’m sorry for the delay in posting.
It was the 3rd day in Morioka on April 4.

この日は本当は天気予報は雨だったのですが、晴天でした。
岩手山がきれいです。

The weather forecast was telling it was rainy, however, it was sunny.
Mr. Iwate was beautiful.


晴天になった理由は・・参加作家のひろかわさえこさんが、
東京からいらしてくださったからだと思います。
ひろかわさんがいらっしゃる時は、どんな予報でもいつも晴れます。
そしてお帰りになると、曇りや雨になります。
晴れの予報でも雨が降ってしまう雨女の私にとっては、
本当に羨ましいです。

The reason of the sunny day …
I think Ms. Saeko Hirokawa, participating artist, visited us from Tokyo.
When she comes, it is be surely sunny in spite of any weather forecast.
And when she leaves, it is cloudy or rainy.
I envy her because I am a rain bringer; it is always raining despite the 
weather forecast tells it is sunny.

ひろかわさえこさんです。

Ms. Saeko Hirokawa.




会場の様子です。
土曜日なので、朝からたくさんの方が来てくださいました。

Photos of the site.
Many visitors came here from the morning because it was Saturday.








この日は、来場者数150人くらいだと思います。
みなさん、ゆっくり観ていってくださいました。

外に出てみたら、皆既月食が始まっていました!!
これも、ひろかわさんのおかげかもしれません。
ひろかわさん、盛岡に来てくださり、ありがとうございました!

We had about 150 visitors at that day.
They took time to see paintings.

When I went out, the total lunar eclipse had started!
It might be Hirokawa-san’s luck.
Hirokawa-san, thank you for visiting me in Morioka!

0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。