2012年11月24日土曜日

11月14日(水) 搬出作業でした

Saturday, November 24, 2012
Wednesday, November 14, 2012:  Carry-out


「震災で消えた小さな命展2」の103点にも及ぶ絵画が、
愛知県の一色(いっしき)から搬出され、
長野県の安曇野へ向かいました。

103 paintings for the exhibition of “Precious Little Lives Lost in the Earthquake Part 2” were carried out from Isshiki Town, Aichi Prefecture and sent to Azumino City, Nagano Prefecture.

私も、「一色(いっしき)学びの館」館長の河合さまと
職員の石﨑さまによる作業のお手伝いをさせていただきました。

I helped the operation of carry-out with Kawai-san (head of Isshiki Manabi No Yakata) and Ishizaki-san (staff of Isshiki Manabi No Yakata)

今日の作業は、河合さまと石﨑さまと私の3人で行いました。
午前10時から始めて、お昼に休憩を1時間とりましたが、
午後3時前にはすべて終了し、思っていたよりも早く片付きました。

Carry-out was done by three of us (Kawai-san, Ishizaki-san and me).
We started at 10AM and took 1-hour lunch break, and then everything was completed before 3PM earlier than expected.


作業が終わって帰る前に、
「一色(いっしき)学びの館」館長の河合さまと職員の石﨑さまに、
我が家の愛犬ルーシーと一緒の写真を撮らせていただきました。
(お二人からはブログ掲載の許可をいただいております)

Before I returned to home, I asked Kawai-san and Ishizaki-san to take a photo with my dog, Lucy. (I obtained a permit from them to post a photo on the blog)



長野県安曇野市「絵本美術館 森のおうち」では、
11月23日から来年1月22日まで開催されます。

The exhibition at Picture Book Art Museum MORINOOUCHI in Azumino City, Nagano Prefecture, will be held from November 23, 2012 to January 22, 2013.



                                       ボランティアスタッフ I
                                         Volunteer Staff I


0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。