2012年4月14日土曜日

4月13日、石巻初日

今日 4月13日は、石巻初日でした。

今日は忙しい一日でした。
朝一から、NHKの取材、同時に石巻日日新聞の取材、
午後から朝日新聞の取材、閉店近くにラジオ石巻の収録・・・。
NHKは朝一に取材に来られて、
もう、お昼12:00のニュースで放送されていました。
あまりの早さにびっくりしました。
そのNHKのニュースを見て、お客さんがたくさん来てくれました。

石巻初日ということで、
お申し込みいただいた飼い主さんもたくさんいらっしゃいました。
お手伝いに来てくださっている、
ひろかわさえこさんが担当された子の飼い主さんも
朝一番にいらっしゃいました。
ひろかわさんも飼い主さんにお会いになられました。
飼い主さん、本当に本当に喜ばれていました。
ひろかわさんも、喜ばれていました。
よかったです・・本当に・・心からそう思いました。

私は東北に来てから、
お申し込みいただいた、たくさんの飼い主さんにお会いしています。
絵をみて、流されるその涙を、その涙の後の笑顔を、
その子を描かれた作家さんに知っていただくことができたら・・といつも思います。
言葉では伝えきれないものがあります。

明日は土曜日。今日よりももっと大勢の方がいらっしゃるように思います。


Saturday, April 14, 2012
Opening in Ishinomaki

Today was the first day in Ishinomaki.
It was a very busy day.  I was interviewed by NHK and Ishinomaki Hibi Shimbun early in the morning and by Asahi Shimbun in the afternoon.  Also, I was on the canned program of Radio Ishinomaki just before closing.
NHK came to me the first thing in the morning and my interview had been already reported in the news at noon.  I was surprised about its speed.
Many people visited us when they watched the NHK news.
As it was the first day in Ishinomaki, many applicants who asked us to paint pictures visited us.  The owner of the pet whom Ms. Saeko Hirokawa painted the picture visited us early in the morning.  Hirokawa-san could meet with the pet owner.  The owner was very much delighted and Hirokawa-san was delighted, too.  I felt so happy from the bottom of my heart.

Since I visited Tohokku, I have met many pet owners who asked us to paint pictures.  I want the participating artists to know the tears of pet owners when they see pictures and also the smiles after the tears.  There is a thing that can’t be expressed in words.

Tomorrow will be Saturday.  I think more and more people will visit us.





















サイン中のひろかわさん
Hirokawa-san is giving an autograph.
















らな・・と。

0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。