2012年4月1日日曜日

南三陸、最終日

今日で、南三陸での開催は、終了しました。
三日間だけなので、あっという間でした。

Sunday, April 1, 2012
Final Day in Minamisanriku Town

It was the final day in Minamisanriku Town.  As it was just 3-day event, it passed very rapidly. 























今日は、こんなに遠くまで、
参加作家さんの一人、堀江篤史さんが、来てくださいました!
明日も搬出のお手伝いをしてくださいます。とても助かります。
堀江さんありがとうございます。

Today, Mr. Atsushi Horie, one of the participating artists, came all the way to Minamisanriku!  He will help us to carry paintings & other equipment out tomorrow.  That’s very helpful.  Horie-san, thank you very much!

堀江篤史さん
Mr.Atsushi Horie





















今日も、遠くから
お申し込みいただいた被災者の方がいらっしゃいました。

会場に入って来られた時、
ご家族みなさん、さみしそうなお顔をされていました。

絵を見つけ、「そっくりだ…そっくりだ…」と
涙を流しながらいつまでも絵を見ておられました。
写真も何枚も何枚も撮っておられました。

そして、帰られるとき、
「本当にありがとうございました」と、
そう言われたお顔は、みなさん笑顔でした。

一つの家族が笑顔に変わった事、
今日は素晴らしい一日でした。
亡くなった動物も笑ってくれたように感じました。


Today, victims who asked us to paint a picture of their pet visited us from far away.  When all the family came to the site, they looked sad.  They found the painting of their pet and said, “Look-alike, look-alike”.  They were seeing it for a long time in tears. Also, they took many, many photos.  When they were leaving and said “thank you very much”, all of them were smiling.  One family changed their facial expression to a smile.  It was a great day today.  I felt the pet who passed away was also smiling.

0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。