2012年9月23日日曜日

石巻「ナリサワギャラリー」2日目

Sunday, September 23, 2012
The Second Day at Narisawa Gallery in Ishinomaki


ナリサワギャラリー2日目(9/22)は、いいお天気でした。
朝、10:00からなので、9:50に着くと、まだお店は開いておらず、
待っている間、コーヒーでも飲んでいようと自販機でコーヒーを買ったら、
自販機に付いていた数字が回りだし、777とそろい、なんと、もう1本当たりました!!
朝からちょっと、うれしかったです。

September 22 was the second day at Narisawa Gallery.
When I arrived there at 9:50AM, it had not opened yet because the opening hour was at 10AM.
While I was waiting, I bought a cup of coffee from a vending machine.  The numerals shown in the display of the machine started to move and three “7” was lined up in order and I got one more coffee!
I became happy since morning.


昨日のニュースや新聞に載ったおかげで、今日は約70名の方が
いらしてくださいました。
絵になった子たちの飼い主さんもたくさんいらしてくださいました。
昨日見に来られた方が「今日も会いに来ました」と言って今日もいらっしゃいました。
絵の子に、「また、明日来るからね」と、絵の子の頭を撫でて、
「あさってまで、毎日会いにきます」そう言って帰っていかれました。

As the exhibition was introduced in TV news and newspaper yesterday, about 70 people visited us today.
Many pet owners who asked us to draw paintings visited us, too.
Persons who came yesterday visited us again and said, “I again came here to meet my pet”.
They petted the head of their pets in painting and told him / her, “see you tomorrow”.  When they left here, they told me, “I’ll visit here every day until closing”.


石巻日日新聞に載りました。
The exhibition was introduced in Ishinomaki Hibi Shimbun.


会場の様子。
Photo of the site.



明日は日曜日・・晴れますように・・。

Tomorrow will be Sunday.  Hope it will be sunny…


0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。